Absolvent študijného odboru technicko - administratívny pracovník pripravujúci sa na výkon povolania a činnosti v oblasti má nasledujúce vedomosti a zručnosti: |
|
Absolvent teoreticky ovláda: |
• ekonomické pojmy, ich súvislosti |
• podstatu ekonomických javov a ich aplikáciu v praxi |
• podstatu podnikovej činnosti |
• právne formy podnikania |
• bankovú sústabvu, daňovú sústavu a poisťovníctvo |
• prácu s informačnou a výpočtovou technikou |
• predpisy, ustanovenia obchodného, živnostenského, občianskeho a pracovného práva |
• technologické postupy vo svojom odbore s využívaním poznatkov o technologických normách |
• návyky z oblasti osobnej aj prevádzkovej hygieny a bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci |
• odbornú terminológiu typickú pre oblasť svojho povolania a využívanie osvojených pojmov pri riešení praktických úloh |
• vedomosti o materiáloch, ich zložení, akosti, získavaní a spracovaní a ostatnej manipulácii s ohľadom na zdravie človeka |
• používať techniku, strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok |
• správny životný čtýl človeka |
• zásady správnej výrobnej praxe |
• špecifickú problematiku vo svojom odbore |
• zásady bezpečnosti a hygieny práce, ochranu pred požiarom a ochranu životného prostredia |
• odbornú terminológiu v oblasti informačných technológií |
|
Abslovent vie prakticky: |
• pracovať na PC na užívateľskej úrovni |
• uplatniť v praxi etické a profesijné pravidlá, zásady spoločenského správania a vystupovania |
• aplikovať obchodno - podnikateľské aktivity a zásady marketingu |
• uplatňovať estetiku práce a prostredia s dodržaním hygienických zásad a zásad bezpečnosti práce na prevádzke |
• voliť správne technologické postupy práce, pripraviť pracovisko, pracovné prostriedky a predmety |
• vykonať bežnú údržbu pracovných prostriedkov, ktoré používa |
• použiť odbornú terminológiu vo svojom odbore a využívať všeobecné poznatky, pojmy a zásady pri riešení praktických úloh |
• vykonávať pracovné činnosti tak, aby nenarušoval životné prostredie |
• dbať na estetickú úroveň pracovného prostredia |
• pracovať v tíme |
• uplatniť zásady rokovania s klientmi, zákazníkmi a spolupracovníkmi |
• aplikovať poznatky z rôznych vyučovacích predmetov v súbornej práci podnikateľský zámer |
• konať hospodárne a v súlade so stratégiou trvale udržatelného rozvoja |
• zvážiť pri plánovaní činnosti možné náklady, výnosy, zisk, vplyv na životné prostredie a sociálne dopady |
• nakladať s materiálom, energiou, odpadom, vodou a inými látkami ekonomicky a s ohľadom na životné prostredie |