Technicko - administratívny pracovník (6475 H)

Absolvent študijného odboru technicko  - administratívny pracovník  pripravujúci sa na výkon povolania a činnosti v oblasti má nasledujúce vedomosti a zručnosti:
 
Absolvent teoreticky ovláda:
• ekonomické pojmy, ich súvislosti
• podstatu ekonomických javov a ich aplikáciu v praxi
• podstatu podnikovej činnosti
• právne formy podnikania
• bankovú sústabvu, daňovú sústavu a poisťovníctvo
• prácu s informačnou a výpočtovou technikou
• predpisy, ustanovenia obchodného, živnostenského, občianskeho a pracovného práva
• technologické postupy vo svojom odbore s využívaním poznatkov o technologických normách
• návyky z oblasti osobnej aj prevádzkovej hygieny a bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
• odbornú terminológiu typickú pre oblasť svojho povolania a využívanie osvojených pojmov pri riešení praktických úloh
• vedomosti o materiáloch, ich zložení, akosti, získavaní a spracovaní a ostatnej manipulácii s ohľadom na zdravie človeka
• používať techniku, strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok
• správny životný čtýl človeka
• zásady správnej výrobnej praxe
• špecifickú problematiku vo svojom odbore
• zásady bezpečnosti a hygieny práce, ochranu pred požiarom a ochranu životného prostredia
• odbornú terminológiu v oblasti informačných technológií
Abslovent vie prakticky:
 • pracovať na PC na užívateľskej úrovni
• uplatniť v praxi etické a profesijné pravidlá, zásady spoločenského správania a vystupovania
• aplikovať obchodno - podnikateľské aktivity a zásady marketingu
• uplatňovať estetiku práce a prostredia s dodržaním hygienických zásad a zásad bezpečnosti práce na prevádzke
• voliť správne technologické postupy práce, pripraviť pracovisko, pracovné prostriedky a predmety
• vykonať bežnú údržbu pracovných prostriedkov, ktoré používa
• použiť odbornú terminológiu vo svojom odbore a využívať všeobecné poznatky, pojmy a zásady pri riešení praktických úloh
• vykonávať pracovné činnosti tak, aby nenarušoval životné prostredie
• dbať na estetickú úroveň pracovného prostredia
• pracovať v tíme
• uplatniť zásady rokovania s klientmi, zákazníkmi a spolupracovníkmi
• aplikovať poznatky z rôznych vyučovacích predmetov v súbornej práci podnikateľský zámer
• konať hospodárne a v súlade so stratégiou trvale udržatelného rozvoja
• zvážiť pri plánovaní činnosti možné náklady, výnosy, zisk, vplyv na životné prostredie a sociálne dopady
• nakladať s materiálom, energiou, odpadom, vodou a inými látkami ekonomicky a s ohľadom na životné prostredie

Kalendár podujatí

Predchádzajúci mesiac Marec 2025 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31